Krem z batatów po tajsku z dodatkiem soczewicy.

20140122-034506.jpg
Dawno temu w Amerykie jadłam bataty i mi nie podejszli. Ostatnio mój ulubiony pan z ulubionego warzywniaka spełnił moją kolejną zachciankę i przywiózł mi z giełdy owe słodkie zimnioki. Pieczone frytki są nadal w trakcie testów, natomiast nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła zupy-kremu. Narazie odtwórczy, za to nie mniej pyszny i bardzo kremowy. Czekajcie aż się z batatem zakumplujemy 😉

Potrzebujesz średni garnek i blender.

Składniki na 2 porcje:

1. 1 duża lub 2 małe szalotki
2. 1 ząbek czosnku
3. 1-2 cm imbiru
4. 1-2 łyżeczki czerwonej pasty curry
5. 2 bataty
6. 1/2 litra wywaru z czikena lub z warzyw (albo jedna bulionetka i pól litra wody – wiadomka, ja wybrałam wersję dla leniwych 😀 )
7. Mała puszka mleka kokosowego
8. 1 łyżka sosu rybnego
9. 1 łyżka soku z limonki/cytryny
10. 20 dkg ugotowanej zielonej soczewicy (ja oczywiście kupiłam taką w puszce – nie trzeba gotować)
11. Natka pietruszki
12. Olej do smażenia

Przygotowanie:

1. Szalotkę posiekaj, zeszklij w garnku na oleju. Dodaj rozdrobiony czosnek, wymieszaj i smaż max. 1 minutę na średnim/małym ogniu.

2. Imbir zetrzyj na tarce lub bzzzzzz blenderem (ja wiadomo – opcja dla leniwych), wrzuć do garnka, wymieszaj i smaż 1 minutę.

3. Dodaj pastę curry, wymieszaj i smaż przez 1 minutę.

4. Dodaj obrane i pokrojone bataty, mleko kokosowe, wywar/wodę i bulionetkę, sos rybny, dobrze wymieszaj, zagotuj, i na małym-średnim ogniu gotuj aż bataty będą miękkie.

5. Dodaj sok z limonki/cytryny. Wymieszaj.

6. Zdejmij garnek z ognia i zmiksuj blenderem na gładki krem. Jeśli zupa jest zbyt gęsta, możesz dodać więcej wody.

7. Jeśli potrzeba to dopraw do smaku.

8. Rozlej do talerzy, dodaj soczewicę – ilość według uznania, posyp pietruszką.

I już 😉

Jeśli zupa jest zbyt pikantna, łyżka śmietany powinna pomóc. 🙂

2 thoughts on “Krem z batatów po tajsku z dodatkiem soczewicy.

Skomentuj

