Jajka po marokańsku.

20140121-130221.jpg

Fantastyczne, przepyszne, pikantne, a przede wszystkim super zdrowe śniadanie ze składników, które prawie zawsze zalegają w lodówce. Bardziej weekendowe niż codzienne, chociaż warto wstać 15 minut wcześniej, żeby je przygotować, believe me 😉

Potrzebujesz dużą petelnię z pokrywką.

Składniki na 2 porcje:

1. 1 średnia, czerwona cebula
2. 3 ząbki czosnku
3. 1 puszka krojonych pomidorów – ja używam Dawtona, są gęste i mięsiste, a cena znośna 😉 (lub 1/2 kg świeżych, spażonych, obranych ze skórki i pokrojonych – ale komu się rano chce…)
4. 4 jajka
5. Natka pietruszki
6. Sól, pieprz cayenne (ja dałam świeży, mielony), 1/4 łyżeczki płatków chilli, jeśli nie mamy, może być ostra papryka
7. Olej do smażenia

Przygotowanie:

1. Na rozgrzanym oleju zeszlkić posiekaną w kostkę lub piórka cebulę. Dodać rozdrobniony czosnek, smażyć max. 1 minutę.

2. Na patelnię wrzucić pomidory, wymieszać i smażyć na średnim ogniu, czasem mieszając, aż się odparują i powstanie gęsty sos.

3. Pomidory doprawić solą, pieprzem i chilli/papryką. Wymieszać.

4. Rozciapać pomidory równomiernie na patelni, łyżką zrobić w nich 4 „dziurki” na jajka.

5. W każdą z dziurek wbić delikatnie jajko, uważając żeby nie przebić żółtka. Przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu, aż białko się zetnie a żółtko będzie półpłynne, ok 5 minut.

6. Posypać posiekaną natką pietruszki. Rozłożyć na talerze, podawać z grzankami, dla mnie te z razowego chleba komponują się idealnie.

JEST PYSZNEEEEEEEE ❤

Nie lubię wrzucać przepisów odtwórczych, przepisanych z innym blogów, ale ten jest wyjątkowo Jami Mniami, także musiałam.Stąd.

7 thoughts on “Jajka po marokańsku.

  1. Ten przepis jest… GENIALNY! Ktoś mi go polecił i byłam sceptyczna, ale teraz zajadam się tą potrawą do upadłego. Wielkie dzięki za urozmaicenie mojej diety! 🙂

Skomentuj

