Mango lassi

20130505-194254.jpg

Mówiłam już, że kocham mango? KOCHAM MANGO! Gdy mieszkałam w Chinach, jadłam je kilogramami, do bólu brzucha, a następnego dnia opychałam się od nowa. Mango lassi jest mlecznym, orzeźwiającym napojem na bazie jogurtu i tego właśnie owocu. Ja zawsze robię je mega gęste i wcinam łyżeczką.

Jak wybrać dojrzałe mango?
Wybierz jak najbardziej czerwone mango. Po delikatnym ściśnięciu w dłoni, palce powinny robić lekkie wgłębienie w owocu czując jednak opór. Ma być miękkawe. Jesli jest twarde, należy je odłożyć w kuchni na parę dni a wtedy dojdzie. Jeśli jest bardzo miękkie, nie kupuj go. Jest przejrzałe – włókniste i niemożliwe do pokrojenia w kostkę.

Potrzebujesz blendera.

Składniki na 2 duże porcje:

1. 1 dojrzałe mango
2. 1 duży jogurt grecki, lub bałkański, lub naturalny
3. 1/2 szklanki wody
4. 1 łyżka miodu

Przygotowanie:

1. Obrać mango i obkroić pestkę.

2. Włożyć wszystkie składniki do pojemnika i dokładnie zblenderować. W rezultacie mamy uzyskać rzadki napój. Jeśli jest zbyt gęsty, dodajemy więcej wody. Ja często wodę w ogóle pomijam i wcinam krem łyżeczką.

Miłość.

Skomentuj

